Returnarea Produselor

Politica de returnare – Condiții legale și procedură

1. Dreptul legal de retragere

Dacă un produs achiziționat de la rimas.ro nu te mulțumește 100%, îl poți returna. Conform Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 34/2014, consumatorul are dreptul de a se retrage din contractul la distanță, fără a invoca un motiv, în termen de 14 zile calendaristice de la data expedierii.

2. Condiții de acceptare a returului

Pentru ca un produs să fie acceptat la retur, acesta trebuie să îndeplinească următoarele condiții:

  • Să fie însoțit de eticheta originală și toate accesoriile aferente;
  • Să nu prezinte urme de utilizare, deteriorare, uzură sau intervenții neautorizate;
  • Ambalajul original să fie intact, produsul fără urme de zgârieturi sau șocuri mecanice/electrice;
  • Produsele de tip cosmetic sau de igienă personală trebuie să fie sigilate;
  • În cazul achiziționării a mai multor produse identice, doar unul poate fi desigilat. Celelalte trebuie returnate sigilate.

3. Excepții de la dreptul de retur

Conform art. 16 din OUG 34/2014, următoarele produse nu pot fi returnate:

  • Produsele realizate la comandă sau personalizate conform solicitării clientului (lit. c).
  • Produsele din gama de îngrijire personală care au fost utilizate, din motive de protectie a sanatatii si din motive de igiena . Gamele de produse exceptate de la retur din motive igienă dacă sunt desigilate sau folosite, conform Art 9, alin. (1), raportat la Art.15 Lit. e) din Ordonanta de Urgenta 34/2014, sunt : sterilizatoarele, aparate de ras /tuns, aparate de bărbierit, lampi uv led,aparate de îngrijire corporală, aparate de îndepărtare a parului (epilatoare IPL), aparate de îngrijire a parului (placi de par, ondulatoare, bigudiuri, perii de par), aparate de îngrijire a pielii (aparate de curățare faciala, aparate de masaj facial, perii electrice pentru curățarea fetei, aspirator facial), periuțe de dinți electrice, produsele de îngrijire si machiaj.
  • Nu pot fi returnate produsele deteriorate sau cu defecțiuni din culpa cumpărătorului, precum și cele desfăcute ori ale căror piese au fost înlocuite și nici produsele defecte care fac obiectul reparațiilor sau înlocuirii lor în baza garanției.
  • PERSOANELE JURIDICE nu au drept de retur
  • Produsele aduse pe comenzi speciale ferme pentru a carei furnizare a fost nevoie de plata in avans .
  • Produse pe care au fost aduse modificari fizice neexistente la cumparare ( ex : mobilier care a fost montat, etc )


4. Responsabilitatea consumatorului

Consumatorul este responsabil pentru orice diminuare a valorii produselor, rezultată din manipularea acestora într-un mod diferit față de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor.

5. Procedura de returnare

Returul produselor poate fi efectuata astfel :

             1. Trebuie doar să completezi  formularul de retur până cel târziu în a 14-a zi calendaristică de la data expedierii.

2. Returnare prin curier, la adresa Str Astrelor nr 58, POPESTI-LEORDENI, JUD ILFOV, telefon 0761727200

           Returnarea produselor se poate face prin orice firma de curierat , in functie de preferintele clientului. Pentru ușurință, vă punem la dispoziție platforma CARGUS unde puteți plasa rapid o comandă de curier:

        https://mycargus.cargus.ro/sendparcel

Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator.


Vă rugăm să ambalați corespunzător produsele și să includeți în colet o copie a facturii sau un document care să identifice comanda (ex: număr comandă, nume client, date de contact).

6. Procesul de rambursare

Suma achitată va fi rambursată în termen de 14 zile calendaristice de la data receptionarii returului, doar prin TRANSFER BANCAR in contul mentionat in formularul de retur completat.


7. Costuri de retur

Costurile directe de returnare sunt în sarcina consumatorului, conform art. 14 alin. (2) din OUG 34/2014. Rambursarea vizează exclusiv valoarea produsului, fără a include costurile de livrare sau ramburs.

8. Refuzul returului

își rezervă dreptul de a refuza returul în următoarele cazuri:

  • Produsele returnate nu respectă condițiile de mai sus;
  • Lipsesc elemente esențiale: ambalaj, etichetă, accesorii, documente;
  • Retururi frecvente și nejustificate din partea aceluiași client.


ATENTIE! 
• Nu se accepta coletele trimise prin posta. 
• Impacheteaza cu grija produsele pentru a evita deteriorarea acestora in timpul transportului.

 

Pentru informatii suplimentare, va stam la dispozitie la adresa de email comenzi@rimas.ro sau la telefon 0711.111.111 de Luni-Vineri 9.00 – 17.00.